Nedenstående handelsbetingelser finder anvendelse for ethvert køb af varer eller produkter som du foretager hos www.rabatcentralen.dk

Virksomhedsoplysninger:

Rabatcentralen.dk
Jeppe Skovgaards Vej 40
6800 Varde
CVR-nr. 29 80 23 27
E-mail: kundeservice@rabatcentralen.dk

Generelt

Disse salgsbetingelser udgør sammen med ordrebekræftelsen, det samlede aftalegrundlag for dit køb.
Den samlede aftale og de øvrige oplysninger findes kun på dansk.
Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle på websiden.

Priser og betaling

Alle priser oplyses inklusive moms og andre afgifter. Den gældende pris er den, der på hjemmesiden er oplyst for den pågældende vare på datoen for ordreafgivelsen. Alle udgifter i relation til varen, herunder til porto, fragt, emballage mv., samt en samlet pris vil fremgå ved bestilling og af ordrebekræftelsen. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Hos rabatcentralen.dk modtages der betaling med: - Dankort - VISA-Dankort - VISA - VISA Electron - Mastercard - JCB - Mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Rabatcentralen.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol, hvilket betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Prisgaranti

Hos os giver vi prisgaranti! Hvis du finder et identisk produkt billigere hos en konkurrent i Danmark, matcher vi prisen, såfremt nedenstående vilkår er opfyldt:

Betingelser for prisgaranti:

Pris inkl. fragt og afgifter skal samlet set være lavere hos konkurrenten, du sammenligner os med.
Prisen på det produkt, du sammenligner med fra konkurrenten, skal være gyldig på den dag du ansøger om prisgaranti,  eller indenfor 7 dage efter dit køb.
Prisgarantien omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, garanti samt forbrugerbeskyttelse. Produktet hos konkurrenten skal være præcist det samme (identisk) hos os, hvorfor der skal være tale om samme mærke, type, model, indeholde samme specifikationer, m.v.
Produktet skal være på lager hos konkurrenten, du sammenligner os med.
Produktet skal være nyt hos konkurrenten, og altså ikke brugt, en udstillingsmodel eller lign.
Prisgarantien gælder ikke ved konkurssalg, lukning, betalingsstandsning, m.v. hos konkurrenten.
Prisgarantien gælder ikke, såfremt produktet kan erhverves billigere hos konkurrenten som følge af personlige rabatter, f.eks. via medlemskaber, tilslutning til grupper, m.v.
Prisgarantien gælder alene for produkter, der normalvis er tilgængelige hos konkurrenter, hvorfor det ikke omfatter produkter omfattet af kø-tilbud, åbningstilbud, samkøbs/bundle-tilbud og/eller ved tilbud med begrænsede antal/1 stk. pr. kunde, m.v.
Prisgarantien er kun gyldig ved køb af produkter til privatbrug.

Sådan får du prisgarantien:
Kontakt vores kundeservice via kontaktformularen, så vi kan behandle din forespørgsel om prisgaranti. Inden du fremsender forespørgslen, beder vi dig dobbelttjekke, at samtlige krav er opfyldt, ligesom nedenstående dokumentation skal vedhæftes:

Dokumentation fra online butikker:
Skærmprint, der viser dato, produkt og pris.
Direkte link til produktet fra den butik, hvor du har fundet varen til en billigere pris.
Udregning af den totale pris, der viser, at prisen inkl. fragt, afgifter m.m. samlet set er lavere.

Dokumentation fra fysiske butikker:
Annonce, magasin, faktura eller lignende, der viser produktet, prisen og tilbuddets gyldighed.
Butikkens kontaktinformation, så vi kan få prisoplysningerne bekræftet.

Vi tilbagebetaler prisforskellen til din konto inden 14 hverdage efter, at vi har modtaget og godkendt dokumentationen for prisgaranti.

Levering

Medmindre andet er oplyst, sender vi altid din(e) vare(r) i løbet af 1-3 hverdage med GLS.

Levering til pakkeshop 1-3 hverdage med GLS kr. 39,00 inkl. moms.
Levering til hjemmeadresse 1-3 hverdage med GLS kr. 59,00 inkl. moms.
Levering til firmaadresse 1-3 hverdage med GLS kr. 39,00 inkl. moms.

Hvis din vare derimod af anden årsag ikke når frem til dig, sender vi selvfølgelig en ny vare til dig, såfremt denne stadig er på lageret.

Retur- og fortrydelsesret

Alle køb hos rabatcentralen.dk er omfattet af forbrugeraftalelovens regler om fortrydelses- og returret, hvorfor du som kunde har ret til at fortryde den indgåede aftale uden begrundelse. Fortrydelsesretten gælder i 14 dage, og perioden beregnes fra den dag, du har modtaget varen. Du har derefter yderligere 14 dage til at returnere varen.

Hvordan fortryder du aftalen?

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din(e) vare(r) give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@rabatcentralen.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: http://159.69.74.158/~rabatcen/kontakt-os

Fragtomkostninger i forbindelse med en returnering afholdes af dig og er uvedkommende for rabatcentralen.dk Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelsen af varen eller sende varerne retur. Vi skal have en tydelig meddelelse om dette. Modtager vi dine varer retur, uden at du i den forbindelse har givet meddelelse om, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, vil du blive opkrævet returforsendelsen.

Tilbagebetaling - Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt tilbagebetale købsbeløbet til det betalingskort du brugt, da du købte varerne. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den Det er ikke muligt at returnere pengene til et andet kreditkort. Bemærk, at fortryder du dele af købet, så får ikke fragtomkostningerne retur.

Returnering af varer

Ved returnering er du selv ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Når du sender varen, er det derfor en god ide at sørge for dokumentation for, at varen er afsendt, da du som køber bærer ansvaret, indtil den er kommet retur til os. - Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling. - Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. - Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i original fragtemballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medfører en værdiforringelse af varen.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for strandstole. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste kr. 79,00 inkl. moms med GLS.

Reklamationer

Der gives efter købeloven reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som måtte være opstået i indtil 24 måneder efter købet.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller få et afslag i prisen alt afhængig af den konkrete situation. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet, almindelige slidtage eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Købelovens mangelregler finder her anvendelse.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at du har konstateret manglen, vil dette anses for værende rettidigt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varer, når reklamationen er berettiget. Ved reklamation, fejl og mangler kan du kontakte os via mail på kundeservice@rabatcentralen.dk. I forbindelse med reklamationen bedes du oplyse, baggrunden for din reklamation og dermed hvad problemet med produktet er. Derudover bedes du angive dit ordre- eller fakturanummer.

Reklamationer returneres til:

Rabatcentralen
Jeppe Skovgaards Vej 40
6800 Varde

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Personlige oplysninger/sikkerhed

For at handle hos rabatcentralen.dk har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Indsamlingen af disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan levere dine varer til dig. Personoplysningerne registreres hos rabatcentralen.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personlige oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på rabatcentralen.dk er Macrodot A/S.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Du kan altid blive informeret om indsamlede personoplysninger via vores hjemmeside ved blot at henvende dig til kundeservice@rabatcentralen.dk. Du kan altid gøre indsigelse med registreringen af dine oplysninger. Disse rettigheder er du tillagt efter persondataloven, og du kan ligeledes i denne forbindelse blot henvende dig til kundeservice@rabatcentralen.dk, hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt, hvorfor vi gemmer dine oplysninger i vores systemer, hvortil der ikke er adgang for uvedkommende uden for virksomheden.

Vi videregiver nedenstående oplysninger til GLS for at de kan levere varen til ønskede adresse. Navn, adresse, tlf. og mailadresse.

Cookies

Cookies er en lille datafil, som bliver lagret på din computers eller andet IT-udstyrs harddisk. Cookies gør det muligt at genkende din IP-adresse og kan indsamle information om, hvilke sider du besøger, og hvilke funktioner du benytter dig af i forbindelse med, at du er på vores hjemmeside. Cookies bliver ikke gemt i vores systemer, men gemmes derimod lokalt på dit IT-udstyr, hvorfor vi heller ikke kan slette dine cookies. Du skal derfor selv sørge for at slette disse cookies fra din computer, hvis du ikke er interesseret heri. Klagemuligheder Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på kundeservice@rabatcentralen.dk eller sende din klage med brev til: Rabatcentralen.dk Jeppe Skovgaards Vej 40 6800 Varde. Hvis vi ikke kan nå til enighed om en løsning i forbindelse med din klage, har du mulighed for at indgive en skriftlig klage til Center for Klageløsning, Nævnes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan også indgive din klage elektronisk til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk. Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kundeservice@rabatcentralen.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14/9-2020.

Opret konto

Opret ny konto

Har du allerede en konto?
Log ind i stedet Eller Nulstil din kode